Ограничувањето на цените на руските сурова нафта не е толку ефикасно како што планираа имплементаторите, според Блумберг, цитирајќи ги податоците на Argus Media Ltd. Неколку од рафинираните нафтени производи на Русија продолжуваат да се тргуваат над ограничената цена утврдена од Г7 додека нацијата продолжува да им пркоси на западните санкции.
Дизелот е еден таков производ за кој Argus покажува дека се тргува над ценовното ограничување. Во меѓувреме, нафтата и мазутот се тргуваат во рамките на ограничувањето. Не само што тргувањето со руски дизел е над наведеното ограничување, туку и извозот на дизел од Русија преку море скокна за 5% во јули во споредба со јуни, според податоците на Ројтерс, со одржување на рафинеријата во задниот дел.
Русија имаше околу 5 милиони тони капацитет за рафинирање неактивен во мај. Поголемиот дел од овој дизел е насочен кон Турција, Северна Африка, Бразил и Блискиот Исток, при што ЕУ се држи до своето ембарго на производот.
Цената на руската сурова мешавина ESPO, исто така, се зголеми на осуммесечен максимум во уште една демонстрација на сила од Русија, бидејќи ја надминува моќта на санкциите на Г7. Попустот за ESPO спореден со брент нафтата сега е најтесно откако ембаргото стапи на сила во декември, поттикнато од силната побарувачка од независните кинески рафинерии, како и од индиските рафинерии.
Западните санкции имаа мал ефект врз цените на суровата нафта од Русија за оценките кои се насочени првенствено кон Кина.
Ограничувањето на цената што го постави Г7 доби критики на самиот почеток, при што аналитичарите предвидуваа ограничен успех со неколку големи увозници кои одбиваат да се придржуваат до ограничувањата.
Саудиска Арабија и Обединетите Арапски Емирати не се срамат да увезуваат дизел од Русија без оглед на ограничувањата на цените, додека Европа почна да увезува дизел од Блискиот Исток и Азија за да ги надомести загубените руски барели.
Превземено од: пари.мк