Движење за социјална правда

Фундаменталистичкиот став кон жените на граѓанското здружение „Ќопру“ (Köprü)

kadin_isci_haklari
Деновиве редакцијата на Ленка го доби ова Писмо од девојка која порано работела во граѓанското здружение за кое што станува збор во истото.
Писмото во целост ви го пренесуваме како превод на Редакцијата од турски јазик. Притоа, напоменуваме дека авторката сака да остане анонимна. 

Граѓанското здружение „Ќопру“ кое во Македонија е активно уште од 2002 година па наваму и кое во своите декларативни цели наведува дека се залага и активно делува во областа на уметноста, културата и образованието, а добива сериозна, како материјална, така и идејна поддршка од Република Труција, со својот односот кон младите и своите вработени, покрај работничките ги крши и основните човекови права. Односот на ова здружение кон младите е надвор од почитување на осносвните слободи и права на индивидуата.

Во оваа организација, чие седиште се наоѓа во средиштето на старата турска чаршија во Скопје и која опстојува преку директна поддршка, како од страна на самата влада на Р.Турција така и од фондации и разни организации и поединци блиски до владеачката промениенција на Р. Турција, жените како членки на истата, особено младите девојчиња, кои патем се обидуваат да се најдат и реализираат себе си во рамките на општеството, биваат под силно влијание од страна на претседателот на организацијата, како и од страна на целото раководство на истата. Вистинската цел и идеологија на ова здружение, која се манифестира во еден однос кон младите девојки како битија од втора класа на човештвото е совршено камуфлирана во внатрешно создадената  реклама и медиумска моќ на самата организација како и успешно скриената пропаганда преку финансискиот раскош кој го има оваа организација. Ваквата состојба ја потврдуваат информациите кои се добиени како и направените разговори со младите девојки во оваа организација.

Во последно време, главната заложба и активност на самата организација е посредување помеѓу интерперсоналните односи на машките со женските членови кои се дел од оваа организација. Односно, организацијата води еден вид стројничка политика помеѓу нејзините членови. Ваквите ситуации во организацијата се толку далеку отидени што дури има случај каде што врз една девојка со недолични, примитивни и ирационални методи е извршено влијание да се согласи на љубовна врска со еден младич од самата организација.

Сепак ваквите ситуации не завршуваат тука, пред две години една од девојките кои работат во ова здружение беше на некој начин присилена да влезе во љубовна врска со човек кој сеуште и денес е член на управниот одбор на ова здружение. Поради оваа мисија на организацијата, беа прекршени не само работничките права на девојката, која патем работеше како едитор, туку и нејзините основни човекови права беа загрозени на тој начин што нејзиниот компјутер тајно бил под мониторинг на раководството кое се обидувало да извлече информации од приватниот живот на девојката.

Во врска со овој нечесен и кривичен чин превземен од страна на повеќето од денешните членови на високото раководство на ова здружение имаме материјални и непобитни докази кои го потврдуваат овој случај. Ваквите свесни (несвесни) превземени ставови и потфати кон жените – обидуваќи се на жената да и скројат една нова националистичка и верско фундаменталистичка улога во современото општество –  историјата ја враќаат назад за некои 100 години и создаваат една регресивна култура на општествено живеење.

Март, 2016

Во прилог оригиналната верзија од писмото.
Türk Sanat ve Eğitim Derneğinde Kadınlara Karşı Fundamentalist Tutum
 

 

 

0
img

Цитати
  • Револуцијата испарува и го остава зад себе само шлајмот на новата бирократија. Синџирите на измаченото човештво се направени од црвена лента. Франц Кафка
Видео
Неколку прашања до добриот човек: (Бертолд Брехт)

Добар чоек си разбравме,
Но за што ти служи добрината?

Тебе да те купи никој не може
И молњата што дома удира
Не може со пари да се купи.
Разбравме што говориш. Ти кажав нели
Но што тоа кажувш
Прав си, збориш тоа што милиш,
Но што ли мислиш?
Храбар си
Но наспроти кого?
Паметен си
Но кому корист од тоа.

Не би ги превидел твоите бенефити
Пеки бе, тоа што не го привидуваш чиво е?
Нема што да ти се преговори на твоето пријателство,
Пријатели кои ли ти се?

Сега добро сослушајне:
Ти душман си наш
Под некој ѕид ке те истопориме
Но пошто имаш многу добри страни
Пред еден добар ѕид ке те истопориме
Со добри куршуми
Кои молњат од добра пушка ке те стреламе
Потоа ке те погребаме
Со добра лопата
Во добра земја!!!

ПРЕДАВНИК (Назим Хикмет)

„Назим Хикмет сè уште продолжува со предавството негово.
Половична колонија сме на американскиот империјализам, рече Хикмет.
И понатаму продолжува со предавството Назим Хикмет.“
Во еден весник од Анкара излезе ова,
во три реда и со катран црно кое блеска,
во еден весник од Анкара, покрај сликата на адмиралот Вилијамсон
се смешка на 66 сантиметри квадратни, устата до уши му стигнува на американскиот адмирал.
120 милиони лири во нашиот буџет донираше Америка, 120 милиони лири.
„Половична колонија сме на американскиот империјализам, рече Хикмет.
И понатаму продолжува да биде предавник, Назим Хикмет.“
Да, јас сум предавник, ако вие сте патриоти, ако вие сте татковински бранители?!
Јас сум душман татковински, јас сум предавник!
Ако татковината се вашите чифлизи,
ако во вашите сефови и во вашите банкарски сметки е патриотизмот,
ако татковината е умирање од глад покрај патот,
ако татковината е трепет во студот како пес и растрепереност како од маларија во текот на летото,
ако цицањето на нашата крв во вашите фабрики е патриотизам,
ако патриотизмот се канџите на нашите газди,
ако патриотизмот е образование со копје,
ако патриотизмот е полициското ѓубре,
ако вашите трошоци и вашите плати се патриотизмот,
ако патриотизмот се американските бази, американските бомби и американските проектили,
ако патриотизмот не е ослободување од смрдливото ни наше незнаење и темнина,
тогаш јас сум предавник.
Напишете во три реда болдирано со катран црно кое блеска:
Назим Хикмет
сè уште продолжува
да биде предавник!